תמונה

רכישת קרקע להשקעה – המדריך לרוכשי קרקעות להשקעה

רכישת קרקע בתהליך הפשרה היא אחד מאפיקי השקעה החמים ביותר בשוק הישראלי - והביקוש רק הולך וגובר. אז מה חשוב לבדוק לפני קניית קרקע להשקעה ב-2024? אילו סוגי קרקעות להשקעה קיימים ואיפה כדאי להשקיע?

החברה למימוש קרקעות

זמן קריאה: 6 דקות
תמונה

מהי החברה למימוש קרקעות ואילו קרקעות להשקעה היא משווקת?

מציאת מקום מגורים בר השגה הינו חלום המשותף לאנשים רבים, בין אם מדובר בזוגות צעירים המחפשים את דירתם הראשונה, משקיעי נדל”ן המעוניינים ברכישת נכסים כאפיקי השקעה איכותיים ומניבים, הורים שרוצים לסייע לילדיהם לרכוש דירה על מנת להתחיל את חייהם בצורה חלקה, משפחות המעוניינות בשיפור דיור באופן שיענה על צרכי המשפחה ושל עוד רבים אחרים. חלק גדול מאלו המחפשים דיור בר השגה נתקלים בקשיים, המחריפים משנה לשנה.

עם זאת, באמצעות חיפוש נכון, שקול ויסודי, הכולל גם היוועצות, קבלת סיוע, הדרכה והכוונה מגורמים מקצועיים רלוונטיים, ניתן להגשים את החלום ולמצוא הסדר דיור משתלם, נוח וכדאי. החברה למימוש קרקעות מסייעת כבר משנת 2005 להגשים את חלומם של מחפשי ומשפרי דיור ברחבי הארץ. החברה הוקמה על ידי בני ברנשטיין, מנכ”ל החברה, לאחר פעילות בת יותר מ-20 שנה בענף הנדל”ן. לאחר שצבר מוניטין וידע רב בתחום, הקים ברנשטיין את החברה למימוש קרקעות, העוסקת בייזום, שיווק וקידום של פרויקטי נדל”ן. החברה מתמחה בהשקעות נדל”ן והקרקעות, בעיקר בכל הנוגע לשיווק קרקעות להשקעה באזור המרכז והשרון בישראל, אשר מצויות בהליכי הפשרה לצורך שינוי ייעודן לבנייה רוויה, וכן בתחום ההשקעה בנכסים מניבים.

 

מהם הקריטריונים על פיהם פועלת החברה בבחירת קרקעות להשקעה?

החברה למימוש קרקעות מסייעת ללקוחותיה לבצע עסקאות נדל”ן כדאיות ורווחיות. החברה פועלת בהתאם לקריטריונים מחמירים, נוקשים, שמרניים וקפדניים, כאשר שיטת פעולתה הוכיחה וממשיכה להוכיח את עצמה כיעילה, מקצועית ומשתלמת.

החברה איננה עוסקת בכל סוגי השקעות הנדל”ן והקרקעות, אלא מתמקדת במספר מצומצם בלבד של פרוייקטים נבחרים, דבר המעלה את יעילותה והצלחותיה. במסגרת פעילותה, הצליחה החברה לממש זכויות לבניית שכונות מגורים בלא פחות מ-11 מתחמים שונים ברחבי הארץ, ביניהם שכונת כפר סבא הירוקה, פרויקט שכונת 1200 בהוד השרון ושכונת נווה זמר ברעננה.

הקריטריונים המנחים את פעילות החברה בבחירת פרויקטים קרקעות להשקעה הינם:

  • על הקרקע להיות בבעלות פרטית בלבד ולא אדמות מנהל.
  • ההשקעה מתבצעת אך ורק בקרקעות הממוקמות באזורים מבוקשים, נחשבים ויוקרתיים במרכז הארץ בלבד, בערים דוגמת הרצליה, כפר סבא, הוד השרון ורעננה.
  • הקרקע צריכה להיות מקודמת על ידי עיריית הרשות המקומית בלבד, ולא על ידי יזמים פרטיים.
  • הקרקעות צריכות להיות כאלו המיועדות לבנייה רוויה של שכונות מגורים.

קריטריונים אלו מסייעים בהפיכת עתודות הקרקע הרלוונטיות למוצלחות, בעלות מרכיב ספקולטיבי קטן ורמות סיכון נמוכות, כאשר בתום התהליך עתידות להתממש לצורך בניה רוויה למגורים ונדל”ן מסחרי.

קרקעות להשקעה

 

מהם היתרונות בהשקעה בקרקע חקלאית להפשרה לצורך בנייה?

השקעה בקרקע המצריכה תהליך של הפשרה לצורך בניית דירה בתחומיה טומנת בחובה מספר יתרונות מרכזיים:

  • סוג השקעה זה מאפשר חסכון גדול בהון העצמי הנדרש לביצוע העסקה – שכן הבנקים רואים בבנייה על הקרקע הנרכשת כמרכיב ההוני העיקרי, במקרים מסוימים אף היחיד. מדובר גם כן בחסכון ממוצע בשווי עשרות ואף מאות אלפי שקלים.
  • השקעה מסוג זה מקנה פטור ממס רכישה על מחיר הדירה – בעל הקרקע נושא בעלות מס רכישה על קניית הקרקע בלבד, מה שמעניק חיסכון כספי בשיעור של 100,000 – 250,000 שקלים.
  • השקעה בקרקעות להפשרה מספקת חסכון כלכלי משמעותי של מאות אלפי שקלים בממוצע – הודות לצמצום עלויות הבנייה (שאינם כוללות רווח יזמי) והקטנת תשלומי המשכנתא.
  • השקעה זו מאפשרת חסכון ניכר במשכנתא – כאשר החיסכון עשוי להגיע למאות אלפי שקלים בממוצע.

סכום המשכנתא הנלקחת נמוכה במאות אלפי שקלים מסכום המשכנתא שרוכשים דירה מקבלן. המימון מבנק המלווה עומד על כ- 50%-60% מגובה הדירה בפועל.

 

 כיצד מתבצע התשלום ומהם השלבים בדרך להפשרת קרקע?

כאשר מדובר בדירה המצויה בהליכי רכישת הקרקע, התשלום עבורה מתבצע ב-3 חלקים ומועדים:

  1. בשלב הראשון – מתבצע תשלום עבור רכישת מרכיב הקרקע.
  2. בשלב השני – מתבצע תשלום עבור היטל ההשבחה.
  3. בשלב השלישי – מתבצע תשלום עבור עלויות הבנייה, לא כולל רווח היזמים.

שיטת 3 השלבים – מהי?

החברה למימוש קרקעות פיתחה שיטת עבודה המסננת בקפידה את סוגי הקרקעות, מצמצמת את מרכיבי הסיכון ומוודאת כי ההשקעה תישא פרי בהסתברות גבוהה ותהפוך לכדאית.

  • בשלב הראשון – אנו מקפידים לאתר אך ורק קרקעות בעלות מרכיב סיכון מופחת בהתאם לקריטריונים קפדניים ומחמירים ביותר.
  • בשלב השני – נעשית התאמה של הקרקע הרלוונטית עבור הלקוח, בהתאם לצרכיו, יכולותיו ושאיפותיו.
  • בשלב השלישי – מוענקת הכוונה, הדרכה וליווי צמוד עבור בעל הקרקע, גם בתום ההליך לרכישת הקרקע. שירות זה כולל:
  1. מתן סיוע במכירת הקרקע ומימושה כמוצר פיננסי.
  2. מתן ייעוץ בכל אחד משלבי הבנייה בפועל של הנכסים על הקרקע שנרכשה.

 

השקעה בקרקעות – נתוני המסגרת:

הנתוןממוצע כלל ארצי
מס’ העסקאות השנתי בתחום הקרקעותבין 2500 ל-3500 עסקאות בשנה ממוצעת
מחיר ליחידת קרקע בישראל400,000 – 300,000 ₪
היקף העסקאות בתחוםכ-700 מיליון עד מיליארד ₪ בשנה
סוגים נפוציםקרקע חקלאית, קרקע בהליכי שינוי ייעוד, קרקע מופשרת ללא היתר בניה, קרקע זמינה לבניה
ייעודים נפוציםייעוד למגורים, למסחר ותעשייה, לחקלאות, לתיירות ונופש, לשטחים ציבוריים ותשתיות
מיסוי והיטליםמס רכישה בגובה של 6% והיטל השבחה שיוערך בצורה פרטנית לכל מתחם ומתחם
פוטנציאל התשואה על קרקע שהופשרהתשואה של עשרות עד מאות אחוזים

 

דברים שחשוב לדעת לפני רכישת קרקעות להשקעה

#1 רכישת קרקעות מהווה אפיק השקעה כדאי, רווחי ומשתלם, כאשר נעשה בצורה חכמה. שוק הנדל”ן הישראלי מצוי במגמת עליה מתמשכת, כאשר הביקוש עולה ולא נראה כי הוא צפוי לרדת בזמן הקרוב.

עם זאת, כמו בכל השקעה, גם בקניית קרקע להשקעה טמונים סיכונים בדרגות ורמות שונות. על מנת להתגבר על הסיכונים ולבצע עסקת מקרקעין מוצלחת, חובה לבצע מחקר מקיף, מעמיק ויסודי, הכולל את כל פרטי העסקה, קטנים כגדולים.

#2 טרם ביצוע עסקה לרכישת קרקע להשקעה, בין אם ברעננה, בהוד השרון, הרצליה או בעיר אחרת, חשוב להבין את אופי ומצב השוק, ולאמוד את התועלות והיתרונות למול הסיכונים והחסרונות שבכל עסקת מקרקעין בפני עצמה. את המחקר ניתן לבצע באופן עצמאי, אך מומלץ להיוועץ בגורמים מקצועיים, מנוסים ומיומנים המעורים בתחום הנדל”ן והקרקעות.

#3 עסקאות אלו דורשות ברוב המקרים מעורבות של אנשי מקצוע רלוונטיים, עורכי דין, שמאים וחברות מקרקעין. כאשר ניצבים בפני רכישת קרקע להשקעה אשר מיועדת להפשרה, חשוב לבצע בדיקות מקדימות טרם חתימת עסקת הרכישה. למשל, בדיקות באשר למיקומה הגיאוגרפי של הקרקע, כולל קרבה לצירי תחבורה ראשיים ומתקנים חיוניים נוספים.

#4 בנוסף, חשוב לבדוק את התכניות העתידיות לקרקע הנרכשת ברשות המקומית. בעת רכישת קרקע אשר שינתה את ייעודה, בדיקות אלו נעשות ביתר קלות, אך מחיר הקרקע לרוב יהיה גבוה יותר מרכישת קרקע אשר טרם הופשרה.

 

סוגי קרקעות להשקעה

קרקעות להשקעה שונות זו מזו בייעודן, כלומר בסוג השימוש המותר בהן, אפשרויות ניצולן ופיתוחן ואופי המבנים העתידיים להיבנות בשטחן. קיימות קרקעות המיועדות לבניית שכונות מגורים (בבנייה רוויה לגובה או במבנים צמודי קרקע), קרקעות לצרכי מסחר ותעשייה (הצפויות לכלול קניונים, חניונים, מלונות ומבני תעשייה נוספים) וקרקעות לצרכי חקלאות (העתידות לכלול שטחים לגידולים חקלאיים ומבנים חקלאיים שונים).

לפני רכישת קרקע להשקעה, חשוב לבחון את סוג השטח ואת התאמתו לצרכי המשקיע. נוסף על אפשרויות השימוש בקרקע, סוג השטח משפיע על מחירו. קרקעות המיועדות לבנייה יהיו יקרות יותר במרבית המקרים מאשר קרקעות חקלאיות שטרם עברו הפשרה.

עם זאת, לעיתים דווקא רכישת קרקעות שטרם הופשרו עשויה להיות רווחית ומשתלמת יותר, בייחוד כאשר מדובר ביישובים וערים הכוללות אוכלוסייה ממעמד סוציו-אקונומי בינוני עד גבוה. באזורים אלו, הנהנים מתנופת פיתוח, גידול אוכלוסין יציב והגירה חיובית, קיים פוטנציאל התרחבות ניכר העשוי להביא להפשרת הקרקע שנקנתה ולהניב לרוכש תשואות נכבדות.

כאשר נעשית בצורה נכונה וחכמה, עסקה לרכישת קרקע עשויות להיות ערוץ השקעה כדאי, רווחי ומשתלם. איתור קרקע אטרקטיבית המוצעת להשקעה מומלץ לבצע תוך הסתייעות באנשי מקצוע מתאימים.

לחצו למידע על יתרונות נוספים של השקעה בקרקע מול דירה

למדריך על קרקע צהובה לחצו כאן

 

קרקעות להשקעה ופרויקטים שמשווקת החברה למימוש קרקעות

מתחם 9 אבן יהודה

אבן יהודה, מתחם 9

שכונת נחלת יהודה צפון

ראשון לציון, תוכנית רצ\במ\1\50\50

פארק עסקים מת"מ 2

חיפה, תוכנית חפ' 1704 ג'

ICON מתחם התחנה בנימינה

פארק העסקים במערב בנימינה

פרויקט גבעת טוסקנה

חיפה חפ/2000

בן יהודה צפון

כפר סבא, תוכנית מתאר כוללנית

תשובות לשאלות נפוצות

בדומה לרכישה של כל נכס נדל”ני, גם בעת רכישת קרקע יש מספר בדיקות שצריך לקיים. באמצעות בדיקה של מאפייני הקרקע והתכנון ניתן לגלות את הקרקעות האיכותיות שיניבו לנו את הרווחים הגדולים ביותר ולהגיע לדירה או לנכס מניב אחר בחסכון של מאות אלפי שקלים.
בעולם המקרקעין יש מספר סוגים של קרקעות. חשוב לדעת ולהבדיל בין סוגי המקרקעין על מנת שנבחר את הקרקע המתאימה ביותר למטרות ולצרכים שלנו.
ברכישת קרקע להשקעה ישנם יתרונות רבים. אחד היתרונות המשמעותיים הוא מרכיב הרווח הגבוה. ביחס לאפיקי השקעה אחרים הקיימים היום בשוק, אפיק המקרקעין ממוקם בראש רשימת האפיקים הרווחיים ביותר.
לחברה למימוש קרקעות ניסיון מצטבר של כ – 20 שנים בתחום המקרקעין עם עשרות פרויקטים מוצלחים ומאות לקוחות מרוצים. לכם יש את ההזדמנות:
1. לרתום את הניסיון וההצלחות של החברה.
2. ליהנות מהשירות הטוב ביותר.
3. להיות שותפים לעסקאות הטובות ביותר שעשתה החברה.

קרקעות להשקעה ברחבי הארץ

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו