למי מתאימה השקעה בקרקע חקלאית

למי מתאימה השקעה בקרקע חקלאית?

החברה למימוש קרקעות

זמן קריאה: 3 דקות
למי מתאימה השקעה בקרקע חקלאית

אתם יודעים שאתם רוצים להשקיע את כספכם, אך לא יודעים מהו נתיב ההשקעה המתאים לכם ביותר? אם בעבר הלא כל כך רחוק האפשרות הנפוצה בענף הנדל”ן הייתה השקעה בדירות או במשרדים, כיום רבים תוהים האם לרכוש קרקע להשקעה, או שאולי בכלל עדיף לוותר.

השקעה בקרקע חקלאית רושמת בשנים האחרונות ביקוש רב, זאת מאחר והשקעה זו מסתמנת כהשקעה עם אפשרות לתשואה גבוהה יחסית. אם שאלתכם היא איפה להשקיע סכום כסף פנוי של בין 100 אלף ל-300,000 שקלים, יתכן כי השקעה בקרקע חקלאית יכולה להתאים לכם. שאלת הכדאיות עולה שוב ושוב, וככל שיורדים לעומק, מבינים כי השקעה בקרקע חקלאית עדיפה על פני השקעה בדירה בכמה וכמה פרמטרים.על מנת ליהנות מתשואה נאה, יש לבחור את הקרקע המתאימה ביותר על סמך כמה תנאי סף. הנה 4 נקודות שכדאי לשים אליהן לב ויעזרו לכם להבין האם גם לכם מתאימה השקעה בקרקעות בהליך שינוי ייעוד:

דעו לזהות את ההזדמנות המתאימה

אם זו ההשקעה הראשונה שלכם, כדאי יהיה להסתייע באיש מקצוע שילווה אתכם ויאפשר לכם לזהות אפשרויות מתאימות. אם זו ההשקעה החמישית שלכם לדוגמא, כנראה שאתם כבר מחזיקים בידע שמאפשר לכם לזהות הזדמנויות ובעיקר לשלול הזדמנויות שאינן די כדאית. אם כן, התשובה לשאלה האם כדאי לכם להשקיע בקרקע חקלאית, תלויה בעיקר בכם. זכרו כי לא בטוח שכל קרקע המוצעת לכם בסופו של דבר תופשר ותהיה זמינה לבניה, ולכן חשוב לבחור את הקרקע המתאימה ביותר – זו שבסופו של דבר הינה בעלת הסבירות הגבוהה ביותר להפשרה, רצוי באזור מרכזי ומבוקש. מאידך, קחו בחשבון כי ככל שהסיכון שתיטלו גדול יותר, כך מנעד הרווח גדל בהתאם, ולהיפך.

 מעוניינים להשקיע בתקציב נמוך?

יותר ויותר זוגות צעירים מלינים כיום על מחירי הנדל”ן הגבוהים בישראל שפשוט לא מאפשרים לזוג בתחילת דרכו לצעוד את הצעד בדרך ל-4 הקירות. קרקעות להשקעה לעומת זאת, מאפשרות גם לאנשים צעירים בעלי תקציב צנוע יותר, לבצע השקעה חכמה ועם פוטנציאל רווח. כל הנדרש הוא סכום כסף נזיל, כאשר הסכום הנדרש הינו נמוך הרבה יותר מזה שתדרשו לגייס במעמד רכישת דירה. יתרונות השקעה בקרקע חקלאית מתחילים בעלות הנוחה, וממשיכים למישורים נוספים..

עד כמה אתם סבלנים?

בשונה מרכישת דירה להשקעה שאותה ניתן להשכיר במידי וליהנות מהכנסה פסיבית בכל חודש, כאן המקרה הוא קצת שונה. כל עוד אתם יכולים להסתדר ללא כספי ההשקעה שלכם בשנים הקרובות, השקעה זו יכולה להתאים לכם. קחו בחשבון כי הפשרה של קרקע חקלאית יכולה לקחת מספר שנים. משנה, דרך שלוש שנים וכן הלאה במקרים מסוימים. לכן, עסקאות שכאלו מתאימות לאלו מכם שרוצים להשקיע, ולתת להשקעה לעשות את שלה ובקצב שלה. אם אתם מגדירים את עצמכם כמשקיעי “אינסטנט” שרוצים להרוויח כאן ועכשיו, יתכן שיהיה נכון עבורכם להתמקד בהשקעות מסוג אחר. אך אם אתם מוכנים להמתין מעט, התגמול בסופה של הדרך הוא שכאין שני לו בתחום הנדל”ן, עם תשואות ממוצעות של 15-20% בשנה.

אתם מוכנים להסתכן?

נקודה נוספת בנוגע לשאלה למי מתאימה השקעה בקרקע חקלאית, היא באשר לסיכון שתהיו מוכנים לקחת. דווקא המשקיעים שעושים את צעדיהם הראשונים בעולם ההשקעות, מוכנים המון פעמים להסתכן יותר. רכישת אדמה חקלאית כורכת בסיכונים מסוימים, אך עם הניסיון והידע הנכון ניתן לצמצם משמעותית את מרכיב הסיכון ולהפוך את ההשקעה לבטוחה. הסיכונים בהשקעה בקרקעות חקלאיות ידועים ושקופים, זאת מאחר ובמעמד הרכישה עוד אין אישורים לבנייה על הקרקע. לכן, חשוב לבצע את כל הבדיקות המקדימות האפשריות שיוכלו לשקף בפניכם תמונה בהירה יותר אודות סיכויי ההפשרה, קצב ההתקדמות של התוכנית, האישורים, הצפי וכדומה. במקרה ואין לכם את הניסיון או הידע הדרוש, תמיד ניתן לפנות לגורם מקצועי שיכוון אתכם וסייע לכם למצוא השקעה בטוחה ונכונה.

היתרונות שבהשקעה שכזאת

כאמור, רבים מתבלטים היכן להשקיע: בדירה קיימת, נדל”ן מסחרי או בקרקע חקלאית. לכל השקעה יש את היתרונות והחסרונות שלה, אך אם מתמקדים בהשקעה בקרקע חקלאית, מגלים מספר יתרונות מהותיים: ראשית, פוטנציאל ההשבחה האדיר גבוה הרבה יותר בהשוואה לפוטנציאל של דירה. הכל עניין של טיימינג בחיים, וכך גם בהשקעות שאתם עושים. כל עוד תרכשו קרקע המוצעת למכירה בתזמון מתאים ובמיקום מתאים, אתם יכולים לעשות תשואה מעולה. כמו כן, עלויות התחזוקה נמוכות משמעותית מזו של דירה. בנוסף, אתם יכולים לחסוך מעצמכם את ההתנהלות המיותרת אל מול דיירים שלהם אתם משכירים את הנכס. במילים אחרות: עם קרקע חקלאית אינכם צריכים לחפש דיירים ולהתנהל מולם. רבים המשקיעים שבסופו של דבר מעידים כי המחיר הפיזי והנפשי שהם משלמים על תחזוק דירה להשקעה, פשוט אינו שווה את זה. ובסופו של דבר: המחיר. בעת שאתם שואלים את עצמכם איך להקטין את הסיכון בסוג כזה של השקעה למינימום, זכרו כי עלות ההשקעה מראש נמוכה משמעותית ביחס להשקעות אחרות. אינכם זקוקים להון עצמי גבוה, אלא לסכום צנוע הרבה יותר שהופך את ההשקעה לנגישה וידידותית יותר גם עבור משקיעים מתחילים.

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו