השקעה בקרקע או בנכס מסחרי

השקעה בקרקע או בנכס מסחרי? יתרונות מרכזיים

החברה למימוש קרקעות

זמן קריאה: 2 דקות
השקעה בקרקע או בנכס מסחרי

בשנים האחרונות, משקיעים רבים נוהרים אל תחום הנדל”ן ובוחרים בו ביתר קלות כאפיק ההשקעה העיקרי שלהם. אפיק השקעות הנדל”ן הוא מגוון וטומן בחובו אופציות רבות. בדרכם של המשקיעים אל ביצוע הרכישה, נתקלים משקיעים רבים בשאלה: “באיזה סוג של נכס להשקיע”? האם כדאי להשקיע בנכס מסחרי או בקרקע בהליך שינוי ייעוד? לכל אחת מההשקעות יתרונות משלה ועל מנת לבחור בין השקעה בקרקע חקלאית לבין השקעה בנדל”ן מסחרי יש לסקור את היתרונות ולבצע השוואה מסודרת.

השקעה בנכס מסחרי – כל היתרונות שבעולם

שאלה אשר מעסיקה רבים היא מה עדיף לעשות במידה ויש ברשותכם סכום כסף של עד חצי מיליון ש”ח להשקעה (אשר בדרך כלל לא יספיק לרכישת דירה במרכז הארץ) – לקנות קרקע או משרד? היתרונות של רכישת משרד רבים, והנה הם לפניכם:

ראשית, לאחר שהנכס נבנה, לרוב יהיה מדובר על חוזי שכירות ארוכים מאד. בשונה מנכסים פרטיים לדוגמא, שחוזי השכירות שלהם מתחדשים בכל שנה, בעת שמדובר על נדל”ן מסחרי, בעלי העסקים רוצים לחתום על חוזים כמה שיותר ארוכים. הסיבה? ראש שקט שיש להם לטווח הארוך. מעבר של משרד אחת לכמה שנים יוצר לא אחת הפסדים כלכליים משמעותיים, כך שבעלי המשרדים מנסים להימנע כמה שיותר ממעברים מיותרים שכאלו.

כמו כן, האינטרס לחתום על חוזה שכירות ארוך יותר הוא גם בכל הקשור למיתוג ומוניטין. משרד שנמצא במקום קבוע מעניק ביטחון לקהל הלקוחות, תוך שהם לומדים לזהות את המשרד על פי מיקומו. המשמעות היא שכאשר אתם חותמים עם שוכר על הסכם שכירות ארוך יותר, כך אתם לא צריכים לחפש מפעם לפעם חברות חדשות שיכנסו למשרדכם, אינכם עסוקים בחתימות על חוזים ויש לכם הכנסה פאסיבית קבועה ורציפה.

יתרון נוסף ומשמעותי שיש לנדל”ן מסחרי הוא האפשרות שלכם לבצע בדיקות מקדימות על אותן החברות. כך לדוגמא, בעת שאתם עובדים אל מול אנשים פרטיים, הרי שקשה מאד עד בלתי אפשרי ללקט עליהם מידע שיכול לסייע לכם לשלול או לאשר את כדאיות חתימת ההסכם איתם. מנגד, בעת שמדובר על חברות, אתם יכולים לקבל שיקוף מלא ונרחב אודות פעילות החברה, המוניטין שלה, הסטטוס שלה וכדומה. כך, חתימת ההסכם מתבצעת תוך שקט נפשי, תוך הידיעה כי הסיכוי לבעיות בעתיד מבחינת מוסר תשלומים והתנהלות תקינה הינו נמוך מאד.

יתרונות של השקעה בקרקע באזורי ביקוש

ומה באשר ליתרונות של רכישת קרקע חקלאית בהליך שינוי ייעוד? ראשית, ישנה תנופה משמעותית בבניה בישראל. מחאת הדיור של שנת 2011 וקולות שנשמעו לאורך השנים שוב ושוב, הביאו את הממשלה לנקוט בפעולות שונות שמטרתן להעניק פתרונות איכותיים. אחד מהצעדים שנעשו היה להפשיר קרקעות חקלאיות ולהפוך אותן לקרקעות זמינות לבניה. במילים פשוטות: קרקע חקלאית אשר תשנה את הייעוד שלה, כך שאותה קרקע תקלוט תושבים נוספים (ותכיל יחידות דיור) תהיה שווה מאות אחוזים יותר . מאחר ורבים מחפשים אחר פתרונות דיור עתידיים, ניתן לנצל זאת ולרכוש קרקע באזור מבוקש אשר יתכן ותופשר. לאחר ההפשרה ערכה של הקרקע עולה בצורה ניכרת וההחזר על ההשקעה הינו גבוה ומתגמל.

על מנת להתחיל לקצור רווחים הרי שיש להמתין עד להפשרת הקרקע. בעת שאתם רוצים להשקיע בנדל”ן, הרי שמטרת העל שלכם היא רווח. על כן, מה היא התשואה הצפויה לכם? ראשית, זכרו כי אמנם מדובר על קרקעות שאינן זמינות לבניה בחלק מן המקרים, אך ככל שההליך התכנוני יתקדם כך ערך הקרקע יעלה.

שנית, זכרו כי סבלנות משתלמת ומי שרואה את הנולד יזכה לקטוף את פירות ההצלחה. השקעות מסוג זה, שנעשות דרך חברה אמינה, במחיר נכון ובמיקום איכותי יניבו תשואות של אף 15-20% בממוצע לשנה ויותר!

אז מה עדיף: השקעה בנדל”ן מסחרי או רכישת קרקע להשקעה?

כפי שלא ניתן להשיב על השאלה מה טעים יותר – שוקולד או וניל, כך לא ניתן להשיב על שאלת הכדאיות. הסיבה? כל משקיע בעל צרכים שונים, מטרות שונות והון אחר. על כן, התשובה משתנה בהתאם לסוג המשקיע. כמו לכל דבר, גם להשקעות אלו יש יתרונות וחסרונות, כאשר עליכם לשקול את כל הפרמטרים השונים רגע לפני שאתם משקיעים את כספכם.

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו