נס ציונה

קרקעות בנס ציונה – רכישת קרקע להשקעה בנס ציונה בדרך להפשרה

החברה למימוש קרקעות

זמן קריאה: 3 דקות
נס ציונה

נס ציונה הוקמה כמושבה כבר בשנת 1883 כחלק מיישוב הארץ בידי אנשי העלייה הראשונה, אך הוכרזה כעיר רק 109 שנים לאחר מכן, בשנת 1992. כיום העיר מונה 46 אלף תושבים והיא משתרעת על פני שטח לא קטן של 16 אלף דונם. אולם, היות ונס ציונה הוקמה כמושבה עם שטחים חקלאיים בראשית ימיה, חלק לא קטן מתוך 16 אלף הדונמים כלל לא מיושב ומוגדר כשטח המיועד לחקלאות. כיום, אזור נס ציונה התפתח בצורה משמעותית והביקוש לנדל”ן באזור עולה בקצב מסחרר, לכן חלק מהקרקעות החקלאיות בנס ציונה נמצאות בדרך להליך הפשרה אשר יאפשר בנייה עליהן. מחפשים קרקע להשקעה בנס ציונה? מצוין! לפניכם פרטים רלוונטיים לתהליך.

קרקעות בנס ציונה בהליך שינוי ייעוד – איך זה קורה?

בטרם נרחיב עוד על קרקעות להשקעה בנס ציונה ועל הפוטנציאל הגלום בהשקעה בהן, נסביר על תהליך הפשרת קרקעות בכדי לספק לכם תמונה רחבה ככל הניתן. תהליך הפשרת קרקע, או בשמו המקצועי – שינוי ייעוד של קרקע, הוא תהליך בירוקרטי אשר בסופו קרקע שייעודה לשימוש מסוים משנה את יעודה המקורי, למשל – קרקע חקלאית הופכת לקרקע שניתן לבנות עליה נדל”ן. במדינת ישראל יותר מ-90% מהקרקעות הן בבעלות המדינה, וכל קרקע מוקצית לשימוש מסוים – חקלאות, מגורים, מסחר, תעשייה, תיירות ועוד שלל שימושים. למעשה שימוש בקרקע שלא למטרה לה הקרקע מיועדת נחשבת לעברה על החוק וגוררת אחריה השלכות משפטיות וכלכליות. אולם ייעוד הקרקע הוא גמיש וניתן לשנות את אותו באמצעות הליך בירוקרטי הכולל פנייה לוועדה המקומית לתכנון ולבנייה ולמשרד הפנים. התהליך, אשר אורך מספר חודשים ולעיתים אף שנים, הוא אמנם מורכב יחסית אך משתלם ביותר. כך למשל מחיר של קרקע חקלאית נמוך בהרבה ממחיר קרקע המיועדת לבנייה, לכן בסוף תהליך ההפשרה בעל הקרקע מעלה את ערך הקרקע שבבעלותו וזוכה לתשואה גבוהה במיוחד.

נס ציונה היא דוגמא מצוינת להליך זה משום שהקרקעות החקלאיות באזור צפויות להפוך בעתיד לקרקעות המיועדות לבנייה בהליך מתוכנן וקבוע מראש, בשל הביקוש הרב לנדל”ן באזור. רכישה של קרקע חקלאית בהליך שינוי ייעוד בנס ציונה הינו אפיק השקעה משתלם ביחס לאפשרויות השקעה אלטרנטיביות, כגון השקעה בבורסה, או השקעה בדירות (המחיר כבר עלה פלאים), ולכן מומלץ להשקיע בקרקעות כאלה בעיקר אם הן אמורות להיכנס לתוכנית המתאר של העיר ויש אינדיקציה כלשהי שהן עתידות לשנות את ייעודן. מדובר בצפי לתשואה דו-ספרתית ועליה מתמדת במחיר, לאור הביקוש הרב להגדלת מכסות הבניה שאליהן שואף קבינט הדיור בישראל. שוק הנדל”ן בישראל הפך בשנים האחרונות למפלצת השקעות אדירה, המחירים המאמירים מושכים אליהם משקיעים רבים אשר רואים את הפוטנציאל בהשקעות נדל”ן, שכן עליית המחירים רק מעצימה את שווי הנכס ומגדילה את התשואה הנגזרת מההשקעה.

לצפייה ברשימת הפרויקטים שבשיווק – לחצו כאן

מחירי הנדל”ן עלו בצורה משמעותית בכל רחבי הארץ ובמרכז בפרט, למעשה בנס ציונה עצמה מחירי הנדל”ן עלו בכ-60 אחוזים בשנים האחרונות, עלייה אשר מקשה על רבים לרכוש דירות או נכסים. אולם האפשרות של השקעה בקרקע באזורי ביקוש, כמו נס ציונה, פותחת פתח עבור רבים המעוניינים להשקיע בנדל”ן ואין בידיהם סכום של יותר ממיליון ₪ בכדי להשקיע בדירה קטנה ומתפוררת בדרום תל אביב. מחיר קרקע להשקעה נמוך בהרבה ובתום תהליך ההפשרה הוא יעלה בצורה משמעותית. נס ציונה שוכנת בין העיר רחובות לראשון לציון ובמרחק קצרצר מתל אביב. מיקומה של העיר לצד אופייה הקהילתי והנעים הופכים אותה למבוקשת במיוחד בקרב משפחות צעירות המבקשות לגור מספיק קרוב להמולה התל אביבית, אבל עדיין לספק לילדים שלהם בית עם גינה פסטורלית, בדומה לפרברי הערים הגדולות בארצות הברית. עקב הביקוש הרב לקרקעות בנס ציונה העיר עתידה לגדול ולהתרחב בשנים האחרונות ואין מקום מתאים יותר להגדלת העיר מאשר השטחים החקלאיים המקיפים אותה.

יתרונות ברכישת קרקע להשקעה בנס ציונה

קרקעות למכירה בנס ציונה הופכות למבוקשות יותר ויותר עקב התרחבות העיר והפשרת הקרקעות המתוכננות. אולם כאשר מדובר בכסף ובעתיד שלכם, חכמת ההמונים אינה ערובה מספקת ברוב המקרים, לכן ריכזנו עבורכם את כל היתרונות הברורים (אלו שיותר ואלו שפחות) לרכישת קרקע בנס ציונה. היתרון העיקרי הוא מיקומה של נס ציונה – מיקום מרכזי המאפשר חיי משפחה וקהילה לצד תרבות ומגוון אפשרויות בילוי בעיר עצמה ובאזור המרכז בכלל. שנית, וחשוב אף יותר הוא העובדה שקרקעות חקלאיות באזור נס ציונה עתידות להפשיר ולהפוך לקרקעות עליהן ניתן לבנות כחלק מהליך מתוכנן של הרחבת העיר (הכנת תכנית המתאר נמצאת בעיצומה). יתרון נוסף הוא מחירי הקרקעות הנמוכים – קרקע למכירה בנס ציונה תעלה לכם פחות מדירה קטנה בפריפריה ותניב לכם תשואה גבוהה באופן משמעותי מאותה דירה היפותטית בפריפריה. עוד יתרון אשר יגרום לכם לחפש קרקעות להשקעה בנס ציונה הוא העובדה כי רוב התשתיות באזור כבר קיימות – נס ציונה נמצאת בלב הארץ ומחוברת לעורקי התחבורה הראשיים, כמו כן העיר סמוכה לפארק המדע ברחובות, זאת נוסף על הקרבה המשמעותית לראשון לציון, לתל אביב ולתחנת הרכבת הנמצאת בפארק המדע ברחובות.

לסיכום, השקעה בקרקע בנס ציונה היום יכולה להניב לכם תשואה דו-ספרתית בעתיד, לאחר הפשרתה. אולם חשוב לציין כי במקרים של רכישת קרקע חקלאית המיועדת להפשרה חשוב להתייעץ עם חברה מקצועית אשר יכולה לסייע וללוות אתכם בהשקעה המתאימה עבורכם. רצוי להתייעץ בחברה לה ניסיון עשיר ויכולת מוכחת בהובלת קבוצות משקיעים לקרקעות חקלאיות אשר ייעודן שונה. הקרקעות אינן זמינות לבניה. הקרקעות הן קרקעות להשקעה בנס ציונה וממוקמות בסמוך לפארק המדע בנס ציונה, עם גישה לכבישים 1, 4, 6 ו-431.

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו

ניוזלטר

רוצים להתעדכן בתכנים חדשים, ועידכונים בתחום הנדל”ן והקרקעות? הירשמו עכשיו